Do’s en don’ts voor je LinkedIn bedrijfspagina

02 juni 16

LinkedIn is een ideaal instrument om jouw organisatie te profileren als een aantrekkelijke werkgever. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw bedrijfspagina de interesse van je doelgroep opwekt? 

Hieronder de belangrijkste do’s en don’ts op een rijtje:

De do’s

1) Deel kennis, inspiratie en inzichten

Laat je volgers zien waar je goed in bent en wat je bezig houdt. En vooral: voorzie ze van nuttige informatie waar ze iets van opsteken.

2) Houd je posts beknopt en visueel aantrekkelijk

Zo’n 90% van de informatie die de hersenen van je doelgroep bereikt, is visueel. Houd je posts daarom tekstueel kort en krachtig. En ondersteun je boodschap met een aantrekkelijke foto, infographic, illustratie of video.

3) Stimuleer je medewerkers om actief te zijn op LinkedIn

Het is slim om je medewerkers ook online je bedrijf te laten vertegenwoordigen. Een goed ingericht LinkedIn-profiel is hierbij de eerste stap. Berichten van de eigen bedrijfspagina interessant vinden en delen is natuurlijk een kleine moeite.

4) Update je pagina regelmatig met nieuwe content

Hoe meer content je plaatst, hoe meer mensen je bereikt. Maar let op: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Post alleen berichten op je pagina als je relevante en waardevolle informatie te delen hebt. En plaats deze updates niet allemaal in een keer, maar verspreid ze over de week.

5) Interacteer met je publiek

Als mensen de moeite nemen om een reactie te plaatsen onder een post, zorg dan dat je een reactie terug geeft. Op deze manier ga je de interactie aan en versterk je de relatie met je volgers.

De don’ts

1) LinkedIn als verkoopkanaal gebruiken

Gebruik LinkedIn niet om je producten of diensten te verkopen. Dat wordt al snel gezien als spam en daar houdt niemand van. Probeer liever mensen te helpen of inspireren met waardevolle content.

2) Niet werkende links plaatsen

Dit klinkt als een open deur, maar het gebeurt nog regelmatig. Controleer altijd goed of je een werkende link in je bericht hebt staan. Niets is pijnlijker dan een kapotte link of een verwijzing naar een verkeerde webpagina.

3) Facebook- of Twitter-berichten blindelings doorplaatsen op LinkedIn

LinkedIn, Facebook en Twitter zijn drie platformen met elk hun eigen karakter en mogelijkheden. Voor luchtige of lollige berichten is Facebook bijvoorbeeld een geschikter medium dan LinkedIn, dat toch wat serieuzer en inhoudelijker van aard is.